Іноземні громадяни можуть вимагати додаткової підтримки та надання інформації, що допоможе пояснити, чому вони тримаються під вартою, а також для прийняття рішень під час тримання під вартою. Працівники центрів тримання під вартою повинні знати, що плутанина та необізнаність щодо системи кримінального судочинства Сполученого Королівства може вплинути на поведінку іноземців, які тримаються під вартою.
Визначення конкретних потреб особи найкраще визначається шляхом проведення відповідного, ефективного та етичного опитування. Співробітники повинні записувати відповіді у протокол затримання особи та долучати його при будь-якому процесу передачі повноважень.
У іноземних громадян, які були заарештовані та затримані у Сполученому Королівстві, міг сформуватись негативний погляд на службу поліції у своїх країнах, де правоохоронні органи можуть не мати чіткі законодавчі гарантії щодо затримання та поводження, як це передбачено PACE та пов'язаними з нею кодексами практики. Мовні та культурні відмінності можуть також викликати занепокоєння та вразливість у затриманої особи, оскільки на їх сприйняття щодо тримання під вартою можуть впливати певні події минулого, конкретний досвід або ситуація.
Права та обов'язки затриманих іноземців
6.1. Права та обов'язки затриманих іноземців На додаток до прав та пільг, що застосовуються до всіх затриманих, включаючи право на усний та письмовий переклад, затримана особа, яка є громадянином країни Співдружності націй або громадянином іноземної держави, включаючи Республіку Ірландія, має право, за запитом, спілкуватися в будь-який час з відповідною комісією високого рівня, посольством чи консульством.
Співробітники повинні повідомити затриману особу про це право якнайшвидше і запитати її, чи хоче вона, щоб відповідна комісія високого рівня, представники посольства чи консульства дізналася про її місцезнаходження та підстави для тримання під вартою. Офіцери повинні задовольнити такий запит якомога швидше і не затримувати його. Якщо затримана особа погоджується на це, співробітники консульства відвідують своїх громадян, які тримаються під вартою в поліції та, у разі потреби, організовують надання юридичної консультації. Такі візити мають відбуватися у приватному порядку.
Якщо заарештовано громадянина країни, з якою Сполучене Королівство підписало двосторонню консульську конвенцію або угоду, відповідна комісія високого рівня, посольство чи консульство повинні бути повідомлені про цей випадок якнайшвидше. Візово-імміграційна служба Сполученого Королівства (UKVI) визначає, чи дотримання відповідних міжнародних зобов'язань вимагає відправлення повідомлення про затримання та інформує співробітника центру тримання під вартою про заходи, які повинна виконати поліція.
Обставини, коли повідомлення не є обов'язковим
Винятки з цього правила виникають в тих випадках, якщо затриманий є:
- Політичним біженцем (з причини дискримінації на основі раси, національності, політичних поглядів чи релігії);
- Шукачем політичного притулку.
У таких випадках правоохоронці повинні забезпечити відсутність доступу до затриманої особи та не надавати інформацію про затриману особу відповідним органам (іноземній комісії вищого рівня, посольству чи консульству), за винятком випадків, коли затриманий спеціально надавав запит щодо цього. Якщо затримана особа подає клопотання про отримання притулку, офіцери повинні звернутися до Відділу управління та контролю застосування імміграційного законодавства Міністерства внутрішніх справ. Офіцер центру тримання під вартою повинен забезпечити, щоб UKVI було якнайшвидше поінформовано про таке клопотання.
Основні документи
Пункт 13 Кодексу С PACE і Додаток M містять деталі щодо вимоги про забезпечення перекладу, а також про надання затриманим особам основних документів. Шаблони для надання таких документів можна знайти на сайті POLKA або на сайті МВС.
Торгівля людьми, шантаж та контрабанда
Офіцери центрів тримання під вартою та співробітники центрів тримання під вартою повинні знати про потенційну підвищену вразливість осіб, які можуть стати жертвами торгівлі людьми, шантажу та/або жорстокої поведінки (зокрема, у незаконній торгівлі сексуальними послугами).
Офіцери центрів тримання під вартою також повинні враховувати, що громадянин іноземної держави, яка потрапляє під варту, з меншою вірогідністю матиме розвинену мережу підтримки, яка може допомогти в піклуванні про залежних осіб або надавати їм допомогу з забезпеченням житла та охороною здоров'я після звільнення з-під варти.
Незаконний в’їзд та особи, затримані Візово-імміграційною службою Сполученого Королівства
Іноземний громадянин може триматись під вартою Візово-імміграційної служби Сполученого Королівства (UKVI) за угодою з правоохоронними органами щодо короткострокового використання поліцейських камер для шукачів притулку, яким відмовлено у ньому, чи осіб, які порушують імміграційні правила. Незалежно від положень консульських конвенцій, якщо затримана особа стверджує, що вона є біженцем або подала клопотання чи має намір подати клопотати про надання притулку, офіцер центру тримання під вартою повинен забезпечити, щоб UKVI було повідомлено про це клопотання якнайшвидше. Потім UKVI визначає, чи дотримання відповідних міжнародних зобов'язань вимагає відправлення повідомлення про арешт та інформує співробітника центру тримання під вартою про заходи, які повинна виконати поліція. Необхідно проводити оцінку затриманих осіб, які намагались таємно перетнути кордон Сполученого Королівства і які були виявлені прикордонною службою або поліцією, за допомогою CHP та контролювати їх згідно з медичними порадами щодо стану здоров'я. Затримана особа, яку було незаконно ввезено до Сполученого Королівства, може мати фізичну та/або розумову слабкість після тривалої подорожі в тісних та небезпечних умовах. Затримані особи можуть вимагати додаткової їжі або напоїв, одягу та ковдр. Подальша інформація щодо ідентифікації та управління затриманими особами громадянами іноземних держав надана в ACPO та NPIA (2011). Інформаційний лист щодо іноземних громадян.